BLOG

Het geheim van het consumentenbrein

In de jaren 70 verscheen er vanuit het niets een spraakmakend boek van een auteur waar voordien nog niemand ooit van had gehoord: Jan Cremer. Gespeend van enige bescheidenheid, gaf hij zijn volledig verzonnen autobiografie de titel Ik, Jan Cremer mee. Deze baron van Munchausen van de erotiek verzamelde, zo bleek na het lezen van het boek, meer vriendinnen dan Dagobert Duck dubbeltjes.

Lees meer >

Verslaafd aan social media

Onlangs zag ik een artikel langskomen op het internet over dat jongeren stress ondervinden door het bestaan van sociale media. Het is inmiddels een bekend probleem, de verslaving van mensen – niet alleen jongeren –  aan social media en hun mobile device. Het dwangmatig checken van je telefoon of je nog een berichtje of ‘like’ hebt. Jongeren hebben er een dagtaak aan. Social media verslaving, ook wel bekend als socialbesitas, is een onderwerp van discussie voor veel ouders, maar soms ook voor volwassenen.

Lees meer >

Wie = U verhuist!

Per 1 april is Wie is U gevestigd in Bizpoint aan de Productieweg 1 in Roermond.
Dit bedrijfsverzamelgebouw, eigendom van Herold Vastgoed, wordt geheel gerenoveerd en gerestyled. Wie is U levert een bijdrage aan het in de markt zetten van dit vernieuwde concept.  Bizpoint, dat werkt prettig!

Lees meer >
Wie is U_kerstkaart
Nieuws

Fijne feestdagen!

Na een bewogen maar succesvol jaar kijken we met positieve blik vooruit op 2014! Wij wensen iedereen dan ook fijne feestdagen en een succesvol jaar toe! Wegens de feestdagen is

Lees meer >

Rollators van de digitale snelweg?

Senioren worden over het algemeen gezien als de rollators van de digitale snelweg. Maar dat verandert snel. Oma zit tegenwoordig niet meer achter de geraniums een mooie trui te breien. Ze leest op haar iPad de nieuwste updates op de Facebookpagina van haar familie en vrienden en skypet met haar kleindochter. Het aantal senioren dat gebruik maakt van internettoepassingen en met name social media is de laatste jaren toegenomen. Uit de meest recente statistieken blijkt dat de grootste groep Facebook gebruikers 55 jaar en ouder is. In vergelijking met andere Europese landen is Nederland koploper in het gebruik van social media. Zijn social media een doorn in het oog? Of een handig, leuk en nuttig tijdverdrijf?

Lees meer >

Relaxed netwerken met Limburg Onderneemt

Op woensdag 30 oktober vond het evenement Limburg Onderneemt – Relaxing Business plaats. Een classy en stijlvol netwerkevent met top entertainment, verrassende elementen (o.a. een wijnproeverij, chocolatebar en massages), ‘live’ muziek en exclusieve gerechten. In een unieke locatie bij Sessibon op het oude Philipsterrein in Sittard, met als spreker trendwatcher Herman Konings.

Lees meer >

Heb je het liever druk of wil je meer rendement?

Dat er mensen zijn die altijd en overal moeten vertellen hoe ‘druk’ dat ze het wel niet hebben. Op twitter melden dat je een drukke dag voor de boeg hebt, het weekend moet doorpezen of ’s nachts hebt moeten werken. Ik noem dat een gebrek aan planning of iets in het kader van ‘leven om te werken in plaats van werken om te leven’. Feit blijft dat het niet gaat om hoe ‘druk’ dat je het hebt, maar wat je rendement is. Om Jos Burgers te citeren: ‘Als je toch niks verdient, kun je maar beter zorgen dat het rustig is.’

Lees meer >

Nieuwe website online!!

Vanaf vandaag is de nieuwe website van Wie is U online!! Met dank aan Graphic Genetic voor de grafische vormgeving en De Mannen van Sputnik / Pixelalibi voor het programmeerwerk. De website is gebouwd in het open source systeem Wordpress. Het werken met een open source systeem kent vele voordelen.

Lees meer >

Vroeger was ik rijk…

Het is gek maar we hebben bijna allemaal het gevoel dat we een paar jaar geleden rijker waren dan nu. Welnu dan heb ik nieuws voor u. Dat is ook zo! Ons huis is minder waard, het rendement op ons pensioen valt tegen en salarisverhoging zat er even niet in dit jaar. De staatsschuld per hoofd van de bevolking is weliswaar minder hoog dan in omringende landen. Maar toch, de financiële crisis heeft er bij de meesten van ons toch fijntjes ingehakt. Hebben wij recent misschien een venijnige tik op de vingers gekregen van het universum? Als waarschuwing dat ons systeem lichtelijk aan vervanging toe is? Wie zal het zeggen? Het voelt in ieder geval wel zo.

Lees meer >

Zakendoen zonder klanten is roeien zonder riemen

Je nieuwe klant. Voordat je hem ontmoet ken je hem nog niet. Hoe leer je hem kennen? Door te zorgen dat hij de neiging krijgt om jou te willen kennen. En hoe doe je dát nou weer? Door aan de weg te timmeren. Met alle mogelijke middelen, want de ondernemer die stilletjes in een hoekje blijft zitten, krijgt al heel snel de status van Grote Onbekende. Want stilte is fnuikend. Stilte is moorden voor de klandizie, dus omzet, dus inkomen.

Lees meer >