Marketing strategie

MARKETING STRATEGIE

Zijn dit zaken die jou als ondernemer bezig houden?

  • Ik heb onvoldoende kennis van marketing.
  • Ik kan mijn propositie niet goed uitleggen.
  • Ik weet niet hoe ik mijn ideale klant kan bereiken.
  • Hoe kan ik zonder al te veel investering mijn zichtbaarheid vergroten?
  • Hoe onderscheid ik mij van de concurrent?
  • Ik weet niet of ik welke prijs ik moet vragen voor mijn producten/diensten.
  • Hoe krijg ik meer klanten?
  • Hoe haal ik klanten over bij mij te kopen?
  • Ik heb behoefte aan een deskundig klankbord.

Ik weet dat je als ondernemer niet direct op zoek bent naar een marketingplan, een nieuw business model, een campagne, etc. Je wilt resultaten. Soms degene die je al voor ogen hebt, maar niet van weet hoe deze te realiseren. Waarschijnlijk ben je ook op zoek naar resultaten die je verrassen. Mogelijkheden die je nog niet eerder zag. Nieuwe perspectieven. En bij het bereiken van die resultaten wil je het liefst een businesspartner die integraal, ongeacht de activiteit, je helpt met het realiseren hiervan.

Daarom bied ik een persoonlijk 1-op-1 programma waarmee ik help invulling te geven aan jouw ondernemersdoelstellingen. In 3 stappen gaan we samen aan de slag met jouw businessmodel om je bedrijf onderscheidend op de kaart te zetten, van strategie naar operatie. Als sparringpartner help ik je de juiste koers te bepalen, een sterk merk te creëren en zetten we een marktbewerkingsplan op voor jouw bedrijf. In samenwerking met een team van specialisten begeleiden ik je bij de implementatie en het uitvoeren van de concrete acties. Gericht op jouw organisatie om nieuw potentieel aan te boren, nieuwe commerciële groei te realiseren en nieuwe energie in jouw organisatie los te maken.

In deze 3 stappen zetten we jouw merk onderscheidend op de kaart:

Stap 1: Strategiebepaling middels 1-op-1 sessies

Tijdens deze sessies komende de volgende onderwerpen aan bod:

  • Blik op de huidige situatie, visie & focus; Wat wordt de stip op de horizon?
  • Markt; hoe ziet de huidige marktomgeving eruit?
  • Ideale klantprofiel; Effectief en doelgericht communiceren begint met het kennen van je klant.
  • Identiteit; Om van je bedrijf een merk te maken, is het noodzakelijk om te weten waar je voor staat.
  • Menukaart; Met een duidelijke menukaart aan producten, ben je helder in wat je verkoopt.
  • Positionering; Wat is jouw unieke belofte en waarin onderscheidt deze zich van de concurrent?
  • Hierin volgen we de stappen van het businessmodelwiel.

none

Stap 2: Tactische keuzes & besluiten

  • Marketingmix; Welke marketinginstrumenten zet je in om jouw doel te bereiken?
  • Actieplan; Een concreet actieplan waarmee je stap voor stap aan de slag kunt.
  • Maken van keuzes en vastleggen besluiten.

Stap 3: Implementatie & begeleiding

Wil jij groeien met je bedrijf ? Neem dan contact met mij op !

Ik plan graag een persoonlijke kennismaking om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.

none

Wat kun je verwachten aan resultaat

Samen gaan we intensief sparren over jouw bedrijf en hoe je marketing resultaatgericht kunt inzetten. We brengen klantprofielen in kaart om te zien wat belangrijk is voor je klanten; welke belanghebbenden zijn er in de zoektocht naar of aankoop van jouw product/dienst. We bepalen jouw onderscheidend vermogen en formuleren aan de hand daarvan een heldere communicatieboodschap. Met een concrete communicatieplanning kunnen we direct aan de slag om over te gaan tot actie.

Jouw rendement is een snel en praktisch advies en actieplan inclusief de gewenste begeleiding op het gebied van marketing, sales en ondernemerschap om jouw bedrijf te laten groeien.


Groei op basis van de door jouw gewenste doelstellingen, zoals:

  • Betere winstgevendheid
  • Verhoging van de omzet
  • Meer leads
  • Meer naamsbekendheid
  • Betere return on investment op marketingactiviteiten
  • Vergroting van een marktaandeel
  • Meer websitebezoekers
  • Een beter gestroomlijnd en effectiever marketingproces.